اولین و کامل ترین منبع کنکور زبان

اولین و کامل ترین منبع کنکور زبان

اولین و کامل ترین منبع کنکور زبان

اولین و کامل ترین منبع کنکور زبان

فهرست حذفیات کتب منبع سؤالات آزمون سراسری سال 1389

فهرست حذفیات کتب منبع سؤالات آزمون سراسری سال 1389


الف- دروس عمومی


نام کتاب

کد کتاب

پایه تدریس

سال چاپ

حذفیات

قرآن و تعلیمات دینی 2 (دین وزندگی 2)

222

دوم

86

1- فعالیت ها : شامل نمونه یابی درصفحات 15 ، 23 و156 -  ذکر نمونه ها درصفحة 141 -  کشف عوامل درصفحة 189
تفکر در صفحات63  و174- خودکاوی درصفحات 97 ، 100 ، 130 ، 131 و 141-  مقایسه در صفحة 102-  تطبیق در صفحات 132 ، 150 ، 159 ، 176 و181 - بررسی درصفحات 140 ، 148 ، 172 ، 185- پیام آیات درصفحة 161
2- پیشنهادها : در صفحات 18 ، 29 تا 33 ، 43 ، 55 ، 66 ، 75 تا 77 ، 85 ، 92 ، 118 ، 133 ، 167 و 178
3- ترجمه هایی که درمقابل آیات درکتاب نوشته شده است.
4- یاد آوری ها ومتون ادبی و انگیزشی ، مانند یادآوری در صفحات 9 ، 109 و121
5- ترکیب های شیمیایی آب و دی اکسید کربن در صفحات 13 و14
6- متن صفحات 34 ، 36 ، 54 ، 194 و شعر صفحة 65
7- پاورقی ها ی کتاب

قرآن و تعلیمات دینی 3 (دین وزندگی 3 )

251

سوم

87

1- کلیة پیشنهادها ، یادآوری ها ، گام ها ، پاورقی ها و بخش های برای مطالعه
2- فعالیت ها  : شامل تکمیل درصفحه ی 11 -  نمونه یابی درصفحات193 و196 -  بررسی در صفحات 21 ، 151 ،220 و235 - جستجو در صفحه ی 53 - تطبیق در صفحات  61 و 175 - خودکاوی در صفحات 140 و 195 -  مقایسه در صفحه ی 148 - برنامه ریزی در صفحه ی 156 -  اندیشه در صفحه ی 169 - طبقه بندی در صفحات 215 و219  - راه حل در صفحه ی 223-  شناسایی عوامل در صفحه ی 236  - ذکر نمونه 180
3- اشعار: درصفحات 41 ، 44 و 48

4- ترجمه هایی که درمقابل آیات درکتاب نوشته شده است.

معارف اسلامی
( دین وزندگی )

1/285

پیش دانشگاهی

88

1- یادآوری : در صفحة 3 و متن صفحة 91   
2- فعالیت ها : استدلال در صفحه ی 17- حل مسأله درصفحه ی 18 و138-  تفکر درآیات درصفحه ی 28 -  بررسی در صفحات33 ، 52 ، 53 ، 72 و 177 - برنامه ریزی در صفحات 33 و45 -  ذکرنمونه ها در صفحات  41 و 66- خود ارزیابی درصفحات 41 ، 49 و54 -  خودکاوی در صفحة 42 -  پیشنهاد در صفحه ی 56 -  تطبیق در صفحات 71 ، 139 ، 155و 159 -  مقایسه درصفحات 37 و 117-          نمونه یابی درصفحه ی 175-  هم اندیشی درصفحه ی 172 و 180
3- برداشت : درصفحات 121 تا128 ، 130 تا 133 و 161 تا 164
4-  ترجمه هایی که درمقابل آیات درکتاب نوشته شده است.

5 - پاورقی ها و بخش های برای مطالعه
               

جزئیات ثبت‌نام کنکور 89

جزئیات ثبت‌نام کنکور 89


16/09/88 تاریخ درج خبر
     

ثبت‌نام کنکور سراسری سال 1389 از امروز به صورت اینترنتی آغاز شد و تا 24 آذر ادامه دارد .

ثبت‌نام کنکور 89 به دو روش صورت می‌پذیرد، در روش اول داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نامه (دفترچه شماره 1) از طریق سایت سازمان ثبت‌نام کنند.
با توجه به این‌که پرداخت هزینه ثبت‌نام در این روش به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان باید به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ 55 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، اگر داوطلبی متقاضی ثبت‌نام در 2 یا 3 گروه آزمایشی باشد باید به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ 55 هزار ریال دیگر نیز از همین طریق پرداخت کنند همچنین اگر داوطلبی علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی یا یک گزینش از 2 گزینش مذکور بود، باید نسبت به پرداخت مبلغ 30 هزار ریال دیگر نیز از همین طریق، اقدام کند.
در روش دوم ثبت‌نام کنکور 89 داوطلبان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پستی برای تهیه دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و کارت یا کارت‌های اعتباری به تعداد مورد نیاز اقدام کنند، با این روش ثبت‌نام داوطلبان باید 55 هزار ریال بابت دریافت یک کارت اعتباری ثبت‌نام و دفترچه راهنمای شرکت در آزمون بپردازند، اگر داوطلبی متقاضی ثبت‌نام در 2 یا 3 گروه آزمایشی است باید به ازای هر گروه آزمایشی 55 هزار ریال به دفتر پستی پرداخت و نسبت به دریافت یک کارت اعتباری دیگر اقدام کند.
در این روش ثبت‌نام داوطلبان باید 6 هزار ریال نیز بابت هزینه توزیع دفترچه راهنما و کارت اعتباری ثبت‌نام توسط دفتر پستی پرداخت کنند، اگر داوطلبی علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی یا یک گزینش از دو گزینش مذکور باشد باید 30 هزار ریال به دفتر پستی پرداخت و نسبت به دریافت یک کارت اعتباری دیگر اقدام کنند 3 هزار ریال نیز بابت هزینه توزیع کارت اعتباری علاقه‌مندی به رشته‌های فوق نیز توسط دفتر پستی، از داوطلب دریافت می‌شود.
داوطلبان برای ثبت‌نام باید عکس اسکن شده داشته باشند، عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد و اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر 400×300 پیکسل و حداقل 300×200 باشد، تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگه و هر گونه لکه باشد، حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلوبایت بیشتر باشد ضمن این‌که حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده نیز باید حذف شده باشد.

ضمنا ارسال عکس غیر معتبر، ثبت‌نام داوطلب را باطل می‌کند

حتی الامکان عکس داوطلبان باید رنگی و دارای زمینه سفید باشد، داوطلبان باید توجه داشته باشند که در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت‌نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در ‌آزمون از وی سلب می‌شود.
همچنین دانش‌آموزان سال آخر متوسط شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1389، باید فرم شماره 2 مندرج در صفحه 43 دفترچه راهنمای ثبت‌نام را از محل خط چین جدا کرده و پس از تکمیل و تأیید تمام مندرجات فرم مذکور توسط دبیرستان یا هنرستان یا مرکز پیش دانشگاهی محل تحصیل یا نواحی و مناطق وزارت ‌آموزش و پرورش آن را برای اقدامات بعدی نزد خود نگهداری کند

 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

Answer key

 

Answer key:

1)D

2)C

3)B

4)A

5)D

6)C

7)A

8)A

9)D

10)C

reading

با سلام

مهمترین درس شما زبان تخصصی است در حین این که عمومی هایتان را تقویت می کنید. یکی از موارد مهم در زبان تخصصی هم درک مطلب است که حدود 15 سوال را به خودش اختصاص داده است. 3 درک مطلب در سطح تافل به شما داده می شود. که برای پاسخ دادن به آن ها باید مواردی را رعایت کنید که اصول پاسخ گویی به درک مطلب است. برای اینکه بتوانید از پس سوالات متن بر بیایید باید قبلا آن قدر تمرین کرده باشید که تسلط کافی را برای پاسخ گویی پیدا کرده باشید و اگر متن تان مشکل بود و کلمات جدید زیادی داشت، بدانید بدون اینکه آشفتگی ذهنی پیدا کنید، چگونه مفهوم کلی متن و جملات و کلمات کلیدی را تشخیص دهید و درک کنید. سعی می کنم درک مطلب های مختلف در سطوح گوناگون را برایتان قرار بدهم.

اما برای حل سوالات درک مطلب می توانید از روش زیر استفاده کنید:

1)      ابتدا بایستی سوالات را بخوانیم و جلو هر سوال به اختصار چیزی را که خواسته شده است را بنویسیم.

2)      متن را می خوانیم و درحالیکه نیم نگاهی به سوالات داریم، کلمات مربوط به هر سوال را علامت گذاشته و شماره ی سوال را بالای آن می گذاریم.

3)      آنچه از درک مطلب استنباط می کنیم در یک جمله خلاصه می کنیم.

4)      حدود 15 ثانیه بر روی کلمات کلیدی متن و سوالات تمرکز می کنیم و جواب سوالات را انتخاب می کنیم.

Passage1


During the period of urban expansion following the Civil War, speculative builders discovered a bonanza in the form of the row house. Designed for single family occupancy, these dwellings cost relatively little to construct because they shared common walls with their neighbors and because many could be erected side by side on a narrow street frontage. Along New York’s gridiron of streets and avenues rose block after block of row houses, which, by the 1880, were almost invariably faced with brownstone. In contrast, wooden row houses on the West Coast appeared light and airy with their coats of bright paint. San Francisco developed a particularly successful row vernacular, suitable for rich and poor alike, as typified by clusters of homes like the Rountree group, which featured Queen Anne elements in their pitched roofs and heavily decorated exteriors. Although critics likened the facades of such structures to the “puffing, paint, and powder of our female friends,” the houses were efficiently planned, sanitary, and well-lighted. Virtually every dwelling boasted one or more bay windows, which were as important to sun-loving San Franciscans as brownstone fronts were to New Yorkers. As an English traveler observed, California architecture, “with all the windows gracefully leaping out at themselves,” should rightly be called the “bay-window order”.

1)      The main purpose of the author in this passage is

(a)    To contrast two versions of similar architectural form

(b)   To persuade people to live in row houses

(c)    To argue for the excellence of California row houses

(d)   To describe early housing in urban areas

2)      The phrase “a bonanza” in line 2 is closest in meaning to

a)      A confusing choice

b)      A difficult challenge

c)       An exciting design

d)      A good investment

3)      The phrase “almost invariably” in line5 is closest in meaning to

a)      Usually

b)      Seldom

c)       Sometimes

d)      Never

4)      According to the passage, why did speculative builders profit from row houses?

a)      Because they cost very little to build

b)      Because they were for single families

c)       Because they were well-constructed

d)      Because they were attractive

5)      All of the following can be inferred about row houses from the passage Except

a)      They provided for high-density housing

b)      They housed people of different economic classes

c)       They provided a new and popular form of architectural design

d)      They had no front yards

6)      The phrase “such structures” in line10 refers to

a)      West coast wooden row houses

b)      Poor people’s houses

c)       The homes in the Rountree group

d)      Queen Anne’s home

7)      What can be inferred from the passage about New York houses?

a)      They were less colorful than row houses on the West Coast

b)      They were windowless

c)       They were smaller than California houses

d)      They were less similar in appearance than row houses in California

8)      Critics of California row houses commented on their

a)      Excessive use of bay windows

b)      Ostentatious decoration

c)       Repetitive nature

d)      Lack of light

9)      The word “boasted” in line11 is used to indicate the owners

a)      Skill

b)      Wealth

c)       Intelligence

d)      Pride

10)   The author of the passage implies that the most important feature for Californians living in row houses was

a)      The color

b)      The price

c)       The windows

d)      The heavily decorated exteriors

 

 

رتبه ها و درصدهای کنکور زبان86

با سلام به دوستان عزیز  

از اینکه دیر به دیر آپدیت می کنم واقعا معذرت می خوام چون اصلا فرصت نمی کنم و تنها آخر هفته می تونم .بلاگو روز رسانی کنم.

با توجه به اینکه به امتحانات نزدیک می شیم، در واقع کار شما مشکل تر می شه و باید از یک طرف برای امتحانات خودتون رو آماده کنید و نمره خوبی بگیرید به خاطر معدلتون و هم اینکه باید طبق برنامه خوندنتون برای کنکور پیش برید. پس این نکته رو فراموش نکنید، آرامشتون رو حفظ کنید و سعی کنید این شما باشید که بر شرایطتون تسلط دارید نه شرایط بر شما. خیلی مراقب باشید توی دام یأس نیفتید این ها همه اش یک دوره ای است و تمام می شود و بدونید که همه همین احساسات و همین استرس ها و حالت های ناامیدی رو دارند. اما کسی موفق می شه و از این جاده به سلامت می گذره که محکم و با اراده در مقابل تمام این ها بایسته و اجازه نده که برش تسلط پیدا کنه. تنها راه موفقیتتون اینه که فقط به هدفتون نگاه کنید و به سمتش با تمام قوا برید. لغزش های جاده شما رو از پا نندازند اگر افتادید دوباره زود بلند شید درحالیکه چشم هاتون به سمت هدفتون دوخته شده. فقط به هدفتون نگاه کنید. پیش به سوی موفقیت.

در اینجا به درخواست یکی از دوستان عزیز رتبه ها و درصدهای قبول شده گان سال 86 رو قرار می دم. با توجه به اینکه بدست آوردن این آمار مشکل است ولی تمام سعی ام رو می کنم که آمار سال 88 رو بدست بیارم و بگذارم.

 

 

 

منطقه1


 رتبه           رشته قبولی                                         ادبیات        عربی          معارف           زبان      اختصاصی


32        زبان و ادبیات انگلیسی/دانشگاه تهران                 89.4          89.4            73.4            79            84.3


414       زبان و ادبیات انگلیسی/علامه طباطبایی              64              80              56              79           77.2


 557      زبان و ادبیات انگلیسی/شهید بهشتی                74.7           74.7           30.7            64             71


 2079   زبان و ادبیات انگلیسی/الزهرا                             70.7            28               68            72              48.6


2979    زبان فرانسه(مترجمی)/علامه طباطبایی              73.4           38.7            80              48             37.7


 4984  زبان فرانسه(مترجمی)/الزهرا                               69.4            30.7           72              48             22.4


 995   زبان اسپانیایی/علامه طباطبایی                           57.4             62.7          52              95             62.4
 

 

 

منطقه2


 رتبه           رشته قبولی                                     ادبیات        عربی          معارف           زبان        اختصاصی

35        زبان و ادبیات انگلیسی/دانشگاه تهران         84             94.7             81.4            80               72


108      زبان و ادبیات انگلیسی/شهید بهشتی       92              73.4            84               69              46.7 
 248     مترجمی زبان انگلیسی/ علامه طباطبایی   76             57.4             80              71               58.6

308     زبان و ادبیات انگلیسی/علامه طباطبایی      73.4          49.4              78.8          73                63.9


 4075    مترجمی زبان انگلیسی/پیام نور/تهران       44               13.4             42.7         65                 50
 

 

 

منطقه3


 رتبه           رشته قبولی                                  ادبیات        عربی          معارف           زبان          اختصاصی


36       مترجمی زبان انگلیسی/ علامه طباطبایی    72              72               68                84                  66.7


99  تربیت دبیر زبان انگلیسی/تربیت دبیر شهید رجایی  78.7       51                 65.4           69                  59.6

220     مترجمی زبان انگلیسی/ علامه طباطبایی     64              41               53.4             51                  54.3


5027    زبان و ادبیات اردو/دانشگاه تهران                66.7           0                 37.4             49                    21.5