اولین و کامل ترین منبع کنکور زبان

اولین و کامل ترین منبع کنکور زبان

اولین و کامل ترین منبع کنکور زبان

اولین و کامل ترین منبع کنکور زبان

وضعیت کنکور زبان

با سلام 

 

مطلبی که امروز می خواهم بگویم، درمورد موقعیت کلی کنکور زبان در بین بقیه رشته هاست. اولین چیزی که باید بدانید آن است که از همه رشته ها داوطلبان می توانند در این کنکور شرکت کنند. پس بدترین اشکالش همین است زیرا بسیاری از کسانی که دوره انگلیسی را تا سطح بالایی دیده اند، شرکت می کنند و چون اختصاصی را بالا می زنند، رتبه ی خوبی را کسب می کنند و همین باعث می شود بقیه داوطلبان که منحصرا زبان هستند، رقیبان زیادی داشته باشند. اما در این جا راهی برای شما عزیزان زحمت کش وجود دارد که من طبق تجربه ام آن را کشف کرده ام و با کمال میل در اختیار شما قرار می دهم. چیزی که هست اینکه معمولا نفرات برتر زبان، همان نفرات برتر رشته های دیگر هستند. خوب از آن جایی که چنین دانش آموزانی سخت کوش هستند، پس معمولا دوره های کاملی از زبان راهم گذرانده اند و درصد بالایی را در اختصاصی می زنند. از آن جایی که نفرات برتر رشته های نظری هستند، پس درس های عمومی شان را بالاتر از بقیه می زنند چون دقیق تر یاد گرفته اند. بدانید که سوالات عمومی کنکور زبان از بقیه رشته ها مشکل تر طرح می شود. پس اگر رتبه های برتر را کنار بگذاریم، بقیه داوطلبان در درس های عمومی زیاد قوی نیستند. ببینید داوطلبان این رشته چند دسته اند: 1) کسانی که مدرک زبان دارند و سطح بالایی در زبان دارند، که با این پشتوانه وارد این رشته می شوند. و البته اکثریت داوطلبان از این دسته اند. که این ها هم می توانند منحصرا زبان باشند یا دو رشته ای. البته باز هم همین گروه دسته بندی دارند زیرا کسانی که در سطح بالایی قرار دارند هم زیاد نیستند، که البته در طول سال ها زحمت کشیده اند که به این سطح دانش در زبان رسیده اند. 2) دسته دوم هم کسانی هستند که با این خیال که کنکور زبان راحت است و کتاب زیادی برای خواندن ندارد، و اینکه در دبیرستان زبان خوبی داشته اند، وارد این رشته می شوند و معمولا منحصرا زبان هستند. 3) دسته سوم دانش آموزان دو رشته ای هستند که به امید اینکه اگر در رشته خود قبول نشدند، زبان را هم امتحان کنند. که دسته ی بزرگی نیز هستند. اما سخت کوش و جدی نیستند. 4) اما دسته بعد مربوط به کسانی است که ممکن است سطح بالایی در زبان نداشته باشند و یا حتی دوره ای هم نگذرانده باشند، اما پشتکار زیادی دارند و به زبان علاقه دارند. 

پس در این جا سخن ما با گروه1 و 4است. گروه اول معمولا فقط به پشتوانه زبانشان می آیند و عمومی ها را خیلی خوب نمی زنند. و با این حال چون زبان ضریب 4 دارد، معمولا با درصد بالای تخصصی حدودا تا رتبه های2000 را می توانند کسب کنند. پس می توانند بزرگترین خطر برای گروه 4 ی باشد که داوطلب سخت کوش و منحصرا زبان می باشد. البته باید این را توضیح دهم که با معرفی گروه 4 به داوطلب حقیقی و سخت کوش، تلاش و جدیت بقیه داوطلبان زیر سوال نمی رود. در این جا منظور نگاه به اصل و هدف این کنکور است و این که آزمونی است برای دانش آموزان که پس از فراغت از دبیرستان می خواهند وارد دانشگاه شوند. پس منظورمان این است که دانش آموزان در این دوره 9 ماهه با برنامه ریزی و تعیین هدف درس می خوانند. نه اینکه در طول مدت زمانی طولانی دانشی را کسب کرده باشد. منظور هم سطحی همه می باشد و این که کسی در این دوره 9 ماهه مانند بقیه دانش آموزان و در همه رشته ها، درس می خواند.  

اما گروه 4 علاوه بر این که تخصصی شان را باید تقویت کنند، باید درس های عمومی شان را به سطح بسیار بالایی برسانند. این کلید موفقیتتان می باشد و تنها از این راه می توانید ضعفتان در زبان تخصصی را نسبت به بقیه جبران کنید. چون در این صورت فقط شما و نفرات برتر هستند که از نظر عمومی قوی هستید اما چون آن ها تخصصی را بالا می زنند، رتبه های برتر را نصیب خود می کنند. به این نکته خیلی توجه کنید. راه حل شما فقط عمومی هاست زیرا سوالات عمومی تقریبا بسیار مشکل است و اکثرا در آن ها قوی نیستند پس این می تواند پاور شما باشد. با این وجود می توانید رتبه ی خوبی کسب کنید حتی بهتر از کسانی که تخصصی را بالا زده اند و عمومی ها را پایین. مطمئن باشید اگر مثلا عمومی ها را بالای 70 بزنید و تخصصی را 40 بزنید، تا 500 را می آورید. 

البته با موضوع بومی شدن و سهمیه ها امکان پیش بینی از بین رفته است. دانش آموزان بدانید که اولویت با منطقه 1 بعد2 و درآخر 3 می باشد. یعنی ممکن است کسی با رتبه 200 در منطقه 3 در تهران قبول نشود ولی کسی با رتبه 1000 در منطقه 1 در تهران قبول شود.  

با این حال تنها به خوب درس خواندن فکر کنید زیرا این شرایط همه می باشد. اگرچه ظلم آشکاری در حق کسانی که رتبه های خوبی را کسب می کنند، می باشد، اما شرایط همین است و کاری نمی شود کرد. پس تنها به خوب خواندن بیندیشید.  

نکته دیگر اینکه آخرین حد مجاز در این رشته 14000 می باشد البته این به این معنا نیست که تا این رتبه امیدی به قبول شدن هست. دانشگاه های تهران رشته انگلیسی تا زیر 1300 . فرانسه تا 2500 . و بقیه رشته ها شاید تا 3500. البته این برای دانشگاه های روزانه و شبانه تهران است. البته قبولی در ادبیات انگلیسی مشکل تر است و رتبه های بالا را می گیرند. ولی کلا تا 5000 را در نظر بگیریم، رتبه های بیشتر از 5000 امید چندانی وجود ندارد. تنها در غیرانتفاعی و پیام نور ممکن است قبول شوند. البته این غیر از آزاد است که هم آزمونش خیلی راحت تر است و هم قبولی. باز هم می گویم این ها تنها اطلاعاتی است که تقریبا در این دو سال آخر دیده ام خیلی دقیق نیستند. فقط کلی است تا بدانید اوضاع چگونه است. ولی همانطور که گفتم هیچ پیش گویی وجود ندارد. با این حال شما فقط به زیر 1000 فکر کنید.

 

نظرات 32 + ارسال نظر
میلاد یکشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:13 ب.ظ

سلام
دوتا سوال
به نظر شما کدوم کتابها برای کنکور زبان مهمتر هستند منظورم کتابهایی مثل 504.تافل و .... است؟
نفرات تک رقمی حدودا چه درصد هایی زدند ؟

سلام دوست عزیز
می تونم بگم هر دو این کتاب ها مهم هستند. در واقع شما باید دانش انگلیسی تون رو زیاد کنید. دایره لغات وسیعی رو داشته باشید و....
بستگی دارد به نوع سوالات اما معمولا نفرات برتر درصدهای ۸۰ به بالا رو دارند.

ثنا دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:17 ب.ظ

فکر میکنید من با میانگین تراز ۶۰۰۰ تو ازمون قلم چی دانشگاه قبول میشم؟
و به نظرتون مترجمی بهتره یا ادبیات انگلیسی؟
خیلی مرسی

سلام دوست عزیز
حتما پشتیبانتون شما رو در این موردراهنمایی کردن. ولی باز برای کنکور زبان زیاد نمی شه پیش بینی کرد. کسانی بودند که ترازشون ۵۹۰۰ تا ۶۰۰۰ بود رتبه ۱۶۰۰ آوردن و برعکس با ترازهای ۶۱۰۰ رتبه ۴۰۰۰ آوردن.
بستگی به علاقه تون داره. ولی ادبیات بسیار مشکل است. مترجمی وارد کارهای ترجمه و انواع ترحمه ها می شه و ادبیات وارد شعر و رمان و صناعات ادبی و نمایشنامه... به عبارتی ادبیات می شه.
موفق باشید

دوره گرد پنج‌شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:56 ب.ظ http://sbjoks.blogfa.com

سلام.....اگه بدونی چقدر روحیه گرفتم من میخوام زبان بدم و تمام دروس رو خوندم ولی بازم میترسم که نکنه اشتباه میکنم و خوب نخونده باشم......دعام کن

سلام
به خودت استرس راه نده و امیدوار باش.
موقق باشید

نیما پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:56 ب.ظ

من ۵سال قبل دیپلم ریاضی گرفتم و سال ۸۸-۸۹ پیشمو از بزرگسالان گرفتم زبان آموزشگاه رو هم تا fceگذراندم اگه عمومی رو 40 بزنم دولتی تهران قبولم؟؟؟؟؟؟چی کار کنم که حتما قبول شم چون این 5 سال دوری از درس باعث شده امید کمی به قبولی داشته باشم .ممنون.

سلام
البته بستگی به این داره که تخصصی رو چند درصد بزنی. اگر بالای ۸۰ درصد بزنی با عمومی پایین می تونی خوب قبول شی. امیدوار باش و تلاش یادت نره

ج.م.ا پنج‌شنبه 3 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:21 ق.ظ http://naneshjoo.blogfa.com

بسمه تعالی

با سلام
من زبان انگلیسیم از زبان مادریم بهتره. در نتیجه زبان تخصصیم بالاست (80%-90%)
اما مشکلی که دارم این است که عمومیام اصلا خوب نیستند. یعنی از 25% بالاتر نمی روند (به غیر از زبان انگلیسی)
می خواستم بدانم چه رتبه و چه دانشگاهی رو باید انتظار داشته باشم.

با تشکر

سلام دوست عزیز
با این وجود زیاد نگران نباشید چون تخصصی رو بالا می زنید خیلی بهت کمک می کنه و مطمینا روزانه رو می آری.
موفق باشید

محمد سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:06 ب.ظ

با سلام خدمت شما واقعا نهایت تشکر رو از شما دارم که به فکر ما کنکوری ها هستید.
راستش کنکور زبان امسال شرکت کردم با این درصد ها ادبیات ۳۵ دین و زندگی ۴۵ زبان عمومی ۴۵ عربی ۰ زبان اختصاصی ۱۰ هدف اصلی شرکت در همین گروه بود اما کمی کوتاهی کردم و این درصدها نصیبم شد به نظرشما رتبم چند میشه در منطقه ۳؟ آیا روزانه قبول میشم؟
به نظرشما بهترین راه در مورد راهنمایی به من چیست؟(ژشت کنکوری بودم)

[ بدون نام ] سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:11 ب.ظ

با سلام خدمت شما واقعا نهایت تشکر رو از شما دارم که به فکر ما کنکوری ها هستید.
راستش کنکور زبان امسال شرکت کردم با این درصد ها ادبیات ۳۵ دین و زندگی ۴۵ زبان عمومی ۴۵ عربی ۰ زبان اختصاصی ۱۰ هدف اصلی شرکت در همین گروه بود اما کمی کوتاهی کردم و این درصدها نصیبم شد به نظرشما رتبم چند میشه در منطقه ۳؟ آیا روزانه قبول میشم؟
به نظرشما بهترین راه در مورد راهنمایی به من چیست؟(ژشت کنکوری بودم) منتظر جوابتون هستم .....(آیا به روزانه امیدوار باشم..؟

سلام دوست عزیز
البته نتایج زیاد قابل پیش بینی نیست و دیگه مثل گذشته نمی شه گفت که با این رتبه کجاقبول می شی. خوب تخصصی اهمیت زیادی داره و شما پایین زدی و عمومی هات هم بالا نیست. البته خودت هم گفتی که کم کاری کردی. ولی باز هم درصدگیریت ممکنه درست نباشه و بهتر از این باشه. روزانه شاید شهرستان بیاری البته فکر نمی کنم انگلیسی. ناامید نباش انشاالله نتیجه خوبی می گیری.

محمد چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:36 ب.ظ

سلام از مشاورتون ممنون اما با توجه به رتبه های سال قبل که کارنامشون رو در زیر لینک کردم و درصدهایی که زدند و سه رقمی آوردند به نظر شما با مقایسه ی درصد های من با این دو کارنامه یعنی رتبم زیر ۲۵۰۰ نمیشه؟(منطقه ۳)(درصد ها رو در نطر قبلی درج کردم)

http://www.gozine2.ir/files/karname88/zb1-15.htm
http://www.gozine2.ir/files/karname88/zb-18.htm

دوست عزیز همون طور که گفتم قابل پیش بینی نیست ممکن است رتبه ی زیر ۳۰۰۰ بیاری ولی برای قبولی روزانه انگلیسی تهران امکانش ضعیف است. اولوت هم با مناطق ۱ وبعد ۲ و بعد ۳ است. یعنی مثلا شاید تا رتبه ی ۱۵۰۰ مناطق ۱ بچه ها قبول بشن تو روزانه ولی منطقه ۲و ۳ بالاتر از ۳۷۰ امکانش کمتره. ولی باز ممکنه ولی معمول نیست. امیدوارم که خیلی خوش شانس باشی و توهم خوب قبول شی. موفق باشی

ن یکشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:40 ب.ظ http://myfortunday.blogfa.com

سلام رتبه من 3600 منطقه یک شده.بنظرتان شیراز میارم؟

دوست عزیز مکننه بیری. با این وجود اولویت با منطقه خودته.

بهار جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:00 ب.ظ

ممنون از اطلاعاتتون.

سارا چهارشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:53 ق.ظ http://www.sky4lonelygirl.persianblog.ir

سلام.واقعا نوشته هات به دردم خورد مرسی کلی امید گرفتم.من کنکوری زبان ۹۰ هستم.راستش آرزومه زبان قبول شم حتما هم تهران اما میترسم.عمومی هامو بالای ۵۰ میزنم به جز ادبیات.ادبیات رو ۲۰ میزنم نمی دونم چی کار کنم؟
راستی رشته شما چیه؟

سمیرا چهارشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:52 ب.ظ http://www.willynilly.blogfa.com

سلام...من سوم تجربی ام..میخوام کنکور زبان بدم..


امسال از تمام درسام زدم تا زبان بخونم

ویخوام رتبه یه رقمی بگیرم

همش نا امید میشم...
وهمه ی کتاباموو میبندم وبا خودم لج میکنم

خسته شدم

درسای مدرسه یه طرف
زبا ن یه طرف دیگه
میشه راهنماییم کنید

ادرس وبم است

مرسی

فرهاد دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 05:45 ب.ظ http://learningenglish.blogfa.com

سلام. سال سوم انسانی هستم. میخوام کنکور زبان بدم.به زبان خیلی علاقه دارم.کلاس زبان هم اصلا نرفتم.زبان عمومیم خیلی عالیه ولی در زمینه زبان تخصصی ضعیفم.میخواستم ببینم تسلط به کتابای دبیرستان برای عمومی کافیه؟برای تخصصی چی بخونم؟بیشتر لغت بخونم یا گرامر؟برای موفقیت در کنکور زبان حدودا چند تا لغت بلد باشم خوبه؟امسال چند نفر کنکور زبان شرکت کردند؟ پارسال چند نفر؟آیا شانس قبولیمون نسبت به بقیه رشته ها بیشتر نیست؟آینده رشته زبان چطوریه؟لطفا همشو جواب بدین

امیر جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:19 ب.ظ

با سلام
ببخشید میخواستم بدونم با رتبه ی 160 منطقه 2 میشه ادبیات انگلیسی دانشگاه تهران قبول شد؟مترجمی چطور؟

داوطلب کنکور زبان پنج‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 05:15 ق.ظ

بسیار خوب و مشکل گشا بود. ممنون می شوم اگر اطلاعات جدیدتان را به من ایمیل کنید یا با این شماره خارج از وقت اداری تماس بگیرید. لطف بزرگی می کنید:
۰۹۱۹۸۵۲۴۰۱۸

alireza سه‌شنبه 17 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:02 ب.ظ

سلام دوست عزیز
من امسال سال چهارم تجربی هستم و میخوام برای کنکور منحصرا زبان شرکت کنم.
تقریبا اخرای ابانه و برای شروع کردن خیلی دیر شده دیگه...
ولی ازتون میخوام که یه راهی رو بهم پیشنهاد بدید که تو این فرصت کم بتونم از صفر به صد برسونم درسای عمومی و تخصصی زبان رو..
نمیدونم چی کار کنم؟؟؟
چه کتابایی و روزی چند ساعت چی بخونم؟؟؟
اگه ممکنه کمکم کنید...
ممنون

سلام
البته خیلی دیر نشده هنوز هم می تونید خودتون رو برسونید. روزی اگر بتونی ۸ ساعت بخونی خوبه البته این ساعت ها بعد ها اضافه می شه. ولی مهم خوب خوندنه به ساعت نیست. زبان تخصصی از اهمیت زیادی برخورداره باید خوب روش کار کنی و هر روز بخونی. عمومی ها هم روشون می تونی حساب کنی اگه تخصصی ات خیلی بالا نیست.

شادان یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:03 ب.ظ

سلام...
متنتون خیلی بهم امید داد... خیلی خیلی خیلی ازتون ممنونم برای این اطلاعات...
من امسال یعنی 91 فقط کنکور زبان شرکت کردم...و راستش نمیدونم که چه رتبه ای میارم و خیلیییییییییییییییییی استرس دارم...
من توی آزمونای قلمچی که سوالای زبان اختصاصیش آسونتر از ماله کنکوره , میانگین ترازم میشه 6300... امکانش هست که مثلا دانشگاه شهید بهشتی رو قبول بشم...؟ آیا در کنکور با همین میانگین رتبه ی کشوریم میرسه به 1500 ؟
ممنون میشم جواب بدید...
راستی من ادبیات خیلیییییییییییییی مشکل دارم...مخصوصا بخش املا...!!!

سلام
ممنون از نظرتون. البته همونطور که گفتم زیاد نمی شه پیش بینی کرد رتبه ها رو ولی بذار امیدوار باشیم. با تلاش حتما رتبه خوبی رو می آری.
روی ادبیات توجه ویژه داشته باش چون ضریبش ۴ است.
موفق باشی

زینب سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:59 ب.ظ

واقعا ازت ممنونم.من جزئ گروه 4هستم و واقعا به راهنمایی احتیاج داشتم.مرررررررررررررررسی

ارغوان چهارشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:30 ق.ظ

سلام..خیلی خیلی ممنون از مطلب خوبتون...برای خیلی از ما که مشاوره ی خوبی برای کنکور نداریم عالی بود.یه شوال داشتم.با توجه به حرفاتون..فکر می کنید اگر عمومی ها توی کنکور توی رنج ۵۰ و زبان اختصاصی رو حدودا ۳۰ بزنم می تونم به زبان فرانسه ی بهشتی امید وار باشم؟و اینکه اختلاف رتبه برای قبولی در روزانه و شبانه چقدر است.ممنون می شم اگه جوابمو بدید چون من راهنمایی ندارم..

سلام دوست عزیز
خوشحالم که مطالبت بهتون کمک کرده. بین شبانه و روزانه تفاوت چندانی وجود نداره. یعنی اگه روزانه مثلا ۲۰۰ قبولی بده برای شبانه ممکنه ۵۰۰ باشه.البته بستگی به دانشگاه و طرز چیدمانتون داره. سعی کن عمومی حدود ۶۰ بزنی و اختصاصی ۳۵ .
موفق باشید

نیلوفر یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:20 ب.ظ

سلام خسته نباشید مرسی از اطلاعات بسیار خوبتون
من میخوام کنکور زبان امتحان بدم و هدف اصلیم اینه که دانشگاه تهران یا شهید بهشتی قبول بشم
آزمون های زبان قلمچی رو شرکت می کنم و میانگین ترازم 6300 و اگه سر کنکور استرس نگیرم رتبه ی زیر 1000 میارم
و رشته هم فقط ادبیات فرانسه و ادبیات انگلیسی رو دوست دارم
حالا از شما دو تا سوال داشتم یکی این که برای فرانسه قبول شدن تو دانشگاه تهران چه رتبه ای لازمه
و یکی دیگه هم این که برای اینکه ادبیات فرانسه بزنم لازمه به سوالای تخصصی فرانسه ی دفترجه هم جواب بدم یا نه؟
ببخشید طولانی شد
ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست عزیز
برای قبولی دراین دو دانشگاه شما باید به زیر ۵۰۰ فکر کنید.
برای ادبیات فرانسه همون زبان انگلیسی رو می تونید امتحان بدید و دانتخاب رشته فرانسه ی هرزبان دیگری رو انتخاب کنید.
موفق شید

حمیدرضا یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:27 ب.ظ

استاد من رتبه ی 2099 رو امسال در رشته ی زبان آوردم
به نظر شما کجا قبولم؟

سلام دوست عزیز
بستگی به منطقه و رشته ی شما داره.

سمیرا چهارشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:47 ب.ظ

سلام دوست عزیز من رتبه ی منطقه ۲ زبانم ۲۲۰۰ شده..
میخوام فرانسه شهید بهشتی قبول شم میشه؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام دوست عزیز
۲۲۰۰ برای روزانه شهید بهشتی زیاده....
برای دانشگاه های روزانه شما باید ریز ۵۰۰ -۶۰۰ باشه رتبتون.
موفق باشید

آنا پنج‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:19 ب.ظ

سلام.ضمن تشکر از راهنماییاتون میخوام بدونم اینکه گفتید به منطقه۱۲۳ربط داره درست نفهمیدم یعنی تکلیف منی که تو شهرستان با کلی امید میخوام رتبه خوبی از زبان کسب بکنم چیه؟من همیشه زبان انگلیسی خوب بودم و گرامر رو خیلی خوب بلدم اما الان که سوم دبیرستان قبول میشم میخوام دامنه ی لغاتمو بالا ببرم؟آیا دیر نیست؟دروس عمومی عربی و...هم تقریبا همیشه موفق بودم.

سلام دوست عزیز
مهمترین مسئله اینه که کنکور رو خوب بدید ورتبه ی خوبی بیارید. نگران نباش که کدوم منطقه هستید. منطقه فقط برای اولویت قبولیت در اون محل شرطه. یعنی شانس قبولیت در شهر خودت بالاتره ولی جاهای دگه هم قبول میشی. منتها رتبهات بایدکمتر باشه. مثلا شاید تو منطقه خودت با رتبه۱۰۰۰ شانست بالاتر باشه تا اینکه توی تهران. ولی مهم اینه که رتبه خوب بیاری. در ی صورت هر جا بخوای شانس قبولی رو داری.
موفق باشید

الهه شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 04:47 ب.ظ

سلام
بسیار ممنون بابت اطلاعات ارزندتون

به نظر شما این عاقلانه است که کسی با مدرک دکتری، بخواهد کنکور منحصرا زبان شرکت کند؟ کتاب های مهم کنکور زبان چه کتاب هایی است؟

سلام دوست عزیز
البته این تصمیم و علاقه خودتونه و مانعی وجود نداره. اگر بخوایید ادبیات بخونید که کاملا حرفه ای وتخصصی است و نمی شه گفت زبان عمومی.
کابهایی که درمبحث وضعیت کنکور زبان پیشنهاد کردم برای شروع مناسبن .
برای راهنمایی بیشتر بامشاور خانم موسوی تماس بگیرید تا راهنمایی های لازمه روبکنن.
موفق باشید

لیلی دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:20 ق.ظ

سلام
ممنون از مطالب مقید و خوبتون
من امسال فوق لیسانس از یه رشته انسانی گرفتم. همیشه آرزوم بوده که زبانم در حد بسیار بالا و عالی باشه. الان که دارم به گذشته فکر میکنم حسرت میخورم که چرا زبان رو انتخاب نکردم. عزممو جزم کردم که برم دنبال عشقم یعنی زبان انگلیسی. کلاسای بیرون رو تا مرحله Advanced گذروندم و یه سری کلاسای تدریس رو حتی پاس کردم ولی فک میکنم هنوز راه طولانی دارم تا به مراحل خیلی عالی برسم. مشکلی که دارم اینه که من لیسانسمو تو دانشگاه تهران و ارشد رو از شهید بهشتی گرفتم و تا اونجایی که میدونم دیگه نمیتونم از سهمیه دانشگاه های دولتی استفاده کنم. سوالم اینه که آیا میدونین دانشگاه آزاد کنکور انحصارا زبان داره یا نه؟و اگر هست کنکورش به اندازه دولتی سخته یا نه. ضمن اینکه من به رتبه های زیر ده فکر میکنم.آیا میدونین که دانشگاه آزاد برای رتبه های تک رقمی کمک هزینه میده یا بورسیه یا چیزی شبیه به این؟آخه وسع مالی پایینی دارم..لطفا راهنماییم کنین.ممنون

سلام دوست عزیز
کنکور آزاد بسیار راحتر از سراسریه و با توجه به پیش زمینه شما مطمئنا نتیجه ی مطلوبی رو می گیرید از این بابت نگرانی نیست.
از لحاط بورسیه اطلاع دقیقی ندارم ولی احتمالا شامل ۳ نفر اول می شه.

مسعود چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:49 ق.ظ

سلام ممنونم اطلاعاتتون خیلی مفید....
من الان سال چهارم رشته تجربیم خیلی دوست دارم زبان انگلیسی قبول شم ولی نه کلاسی رفتم نه تا الان برنامه ریزی داشتم میشه کمکم کنین....چه درس هایی رو باید خوند؟ روزی چند ساعت باید درس بخونم تا قبول شم لطفا کمکم کنید ژای مرگو زندگیم دز میونه؟؟؟؟ راستی بدلیل مشکلی که واسم سال سوم رخ داد نمره کتبیم شد ۷/۶۷ امیدی به من هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام دوست عزیز
البته که امیدی هست. شما الان ماه مهر هستید و تا کنکور تیر ۹۲ فرصت دارید که خودتون رو آماده کنید.
مهمترین چیز الان برنامه ریزی درست هست تا نتیجه ی مطلوبی رو بگیرید. وقت لو تلف نکنید و زود تصمیم بگیرید.
برای مشاوره و راهنمایی می تونید با شماره ای که در وبلاگ قرار داره خانم موسوی تماس بگیرید و اطلاعات لازم رو دیافت کنید.
موفق باشید.

پشت کنکوری جمعه 7 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:22 ب.ظ

سلام.
یک دنیا ممنون بابت این توضیحات قشنگ و این طبقه بندی داوطلبان کنکور.واقعا درسته حق با شماست.واقعا سپاسگذارم که این قدر با صبر و حوصله جواب بچه را مینویسید.واقعا امیدهایی در دلم زنده کردید.هر وقت عصبی میشم و نا امیدم میام اینجا را میخونم.
به نظر شما اگه کسی عربی را صفر بزنه خیـــــــلی ضرر میکنه؟البته به جاش روی زبان و ادبیات که ضریب 4 داره سرمایه گذاری میکنم.منطقه 1 هستم.ادبیات تهران یا اصفهان قبول میشم؟به نظر شما با عربی صفر مشکلی پیش میاد؟
ادبیات70
عربی0
معارف80
زبان ع90
زبان ت45-50
پیشاپیش بابت وقتی که در اختیار بنده قرار داید سپاسگذارم.

با سلام
از لطف شما بسیار سپاسگزارم.
دوست عزیز من به شما توصیه نمی کنم که درسی رو حذف کنیدچون ریسکه. کنور اصلی فرق می کنهبا درصدهای آزمون ها. بخصوص کنکور زبان چون فقط عمومی هاست و یک تخصصی بچه ها نباید درسی روحذف کنند.
موفق باشید

الهام دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:11 ب.ظ

سلام خوبین ؟
من امسال بهمن ماه فارغ التحصیل میشم کارشناسی بیهوشی خوندم
چون زبانو دوست دارم میخوام کنکور منحصرا زبان بدم
دقیقا منابع اختصاصی رو نمیدونم اما الان ۵۰۴ رو میخونم و عمومی هارو به زودی شروع میکنم
اگه میشه منابع اختصاصی رو بهم بگید
و اینکه توی دانشگاه برای من که انگلیسی امتحان میدم توی انتخاب رشته امکان انتخاب زبانای دیگه مثل المانی وفرانسه هست؟چطور من ک یه کلمه زبان المانی رو نمیدونم رشته ی المانی رو قبول میشم؟؟
اگر ممکنه جوابمو به ادرس ایمیلم بفرستین
خیلی به راهنماییتون نیاز دارم
elhammahmoudi@rocketmail.com

سلام دوست عزیز
کتابهایی که معرفی کردم می تونه برای شروع خوب باشه .
بلهشما می تونید آلمانی بخونید. نگران نباشیددر دانشگاه از همون ابتدا باهاتون شروع می کنن.
موفق باشید

رها چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 05:57 ب.ظ http://raha36@yahoo.com

مرسی از راهنمایی های خوبتون

پشت کنکوری جمعه 14 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 05:10 ب.ظ

سلام،درسته حق با شماست.تا حالا اینجور فکر نکرده بودم.
خیلی خیلی ممنون از وقتی که در اختیار بده قرار دادید و من را صادقانه راهنمایی کردید.موفق و پیروز باشید@<

Mohammad Arbadeh چهارشنبه 3 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:05 ب.ظ

درود...
من سال بعد (92) میخوام کنکور زبان بدم. زبان فرانسه رو دوست دارم ولی هیچ اطلاعی در موردش ندارم فقط سلام و خداحافظ!!
میشه راهنمایی کنید.................!!!!!!!!!!
(لطفا جوابو به میلم بفرتید!) مرسییییییییییییییییییی خییییییییلیییییییییییییییییییییی......................................

منم کشاورز جمعه 15 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:34 ق.ظ http://imfarmer.blogfa.com

سلام
مطالبتون جالب بود
متشکرم
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد